понедељак, 20. мај 2019.

Kafkin lavirint



Reka ljudi,
I noću i danju,
Uzdignutih transparenata,
Skinutih sa interneta
Kao veliki šareni jež, šetaju dostojanstveno i smelo,
Kroz ulice istorije koje se vrte u krug.
Reakcija na neke ideje
Treba im lova, obrazovanje, ljubav, smeh
I onda brišu dalje…

Pričam anegdotu, dok tako prolaze
Pored kafea, u kome sedimo;
Miloš, Dušan, Jovana
Ili bilo ko drugi...

Rešio sam da napišem pesmu;
O mostu u Pragu
I jednoj šetnji
Kada se prvo pojavio bar sa dobrom svirkom i
Jedan lik sa dugom kosom i akustičnom gitarom.
Pod lampionima
Vazduh je težak od mirisa kolača,
Zvukova cipela,
Žagora šetača

Taj žagor je bio veseo
U toj ulici bio je bar,
Pijanci, kerovi, parovi...
Krenuo sam ka mostu
Pa iza njega Kafkin muzej i
Plato pod obalnim stubom.
Svetiljke i drveće
Poređane u linije

Povratak kroz nepoznate ulice
Oblikovane zvucima violina
I cipelama zalutalih devojaka,
Plavi i crveni baloni
I beli zec sa njima,
Sve do ulice, i onog bara sa gitaristom,
Sada se pretvorio tek tako, paf... u striptiz bar


U striptiz bar?
Kako možeš da znaš da li je to stvarno?
Pita me dok hoda u providnoj haljini
I koja je razlika izmedju
Dana na putovanju
I dana na drugoj planeti?
Mogu ako mi dopustiš.
Pesma ima srećan kraj...
Dok se most uvrće kao spiralni kolač,
Mi nastavljamo kroz noć
Sa ukusom cimeta na jeziku

Posle samo jedne šetnje
Oko mosta i Kafkinog lavirinta,
Tražio sam u njenom snu
Otkačenog belog zeca
Pod katedralama magičnih osećanja
I našao sam ga golog
Sa zečicom od marcipana,
Kako joj grize uvo
Na drugoj strani dana

Taj žagor je bio veseo
U toj ulici bio je bar,
Pijanci, kerovi, parovi...
…koji će uvek verovati u proleće.

Нема коментара:

Постави коментар